Back To The Future Strona Główna Back To The Future


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
e-booki
Autor Wiadomość
bttf.pl 
Administrator



Dołączył: 02 Lut 2004
Posty: 957
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2004-04-22, 22:49   e-booki

ma ktos z Was jakies ciekawe e-booki :?: tematyka dowolna, byle ciekawe :D
 
 
Maciek_K 


Dołączył: 04 Lut 2004
Posty: 109
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2004-04-22, 23:40   

Ja troche mam... A co Cię interesuje? Nawet dużo mam w czystym txt, bo sobie czytam na komórce zazwyczaj :-) Głównie Sci-fi mam, na początek może: Michael Crichton - Linia Czasu
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
radvid 

Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2004
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-04-23, 17:18   

ja mam m.in. Forresta Gumpa, dużo powieści Tolkiena oraz Stephena Kinga, jak i również trochę książek do programowania, głownie w jeżyku C, C++
_________________
--
radvid
 
 
bttf.pl 
Administrator



Dołączył: 02 Lut 2004
Posty: 957
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2004-04-23, 18:05   

ja potrzebuje jakies ksiazki o Linuxie. najlepiej o Red Hacie, Mandraku albo Debianie
 
 
Sowiasty (v2.0) 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Lut 2004
Posty: 420
Skąd: Koczała
Wysłany: 2004-04-23, 19:36   

Ravid, a masz jeszczę do tych książek jakieś kompilatory?? Bo ja próbowałem nauczyć się pisać w Borland C++ 6 (chodzi o kompilator) i nie nic nie wychodziło. Może dlatego, że tam się pisze programy tylko pod Windozę, a na początek powinno zacząć się od trybu tekstowego albo graficznego 13h. Jeżeli masz jakieś DOSowo-Windowsowskie kompilatory C++, Pliz, podrzuć mi je: sowa@delorean.com
_________________
See You in the Future.... or in the past.... // BACK TO THE FUTURE & SILENT HILL SERIES RULEZ...
 
 
 
Maciek_K 


Dołączył: 04 Lut 2004
Posty: 109
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2004-04-24, 04:29   

Sowiasty (i reszta zainteresowanych :) ), tak na początek, do nauki programowania, to proponowałbym Pascala, jest całkiem podobny do C a i łatwiejszy od niego. Jeśli jednak jesteś dość ambitny, to zacznij od programowania w C pod DOSa...
Tu macie fajny kompilatorek C, a tu macie kilka moich programików.
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
Sowiasty (v2.0) 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Lut 2004
Posty: 420
Skąd: Koczała
Wysłany: 2004-04-24, 11:14   

Maćku K`a, ja w pascalu (dokładnie turbo pascalu) siedze od 5 klasy podstawówki (teraz jestem w II gimnazjum). Próbowałem również pisać w Java`ie, JavaScript`cie oraz Assemblerze, ale C++ jest ponoć najlepsze.
_________________
See You in the Future.... or in the past.... // BACK TO THE FUTURE & SILENT HILL SERIES RULEZ...
 
 
 
Sowiasty (v2.0) 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Lut 2004
Posty: 420
Skąd: Koczała
Wysłany: 2004-04-24, 11:23   

A, Maćku dałeś kompilator Borland C++ v3.1 a nie masz może wersji ­­­­7.0 (jeżeli jest) oraz jakiś kurs do niego?
_________________
See You in the Future.... or in the past.... // BACK TO THE FUTURE & SILENT HILL SERIES RULEZ...
 
 
 
Maciek_K 


Dołączył: 04 Lut 2004
Posty: 109
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2004-04-24, 12:16   

Czyli już umiesz programować, a tego nie napisałeś :) Nowszego Borlanda C++ nie mam, a po co Ci nowszy? :? Z nowszych rzeczy Borlanda to mam Borland JBuilder X Enterprise V 10.0, ale to troche zajmuje. Dość dobrą książkę do C++ mam, ale niestety nie w postaci elektronicznej, jest to Herbert Schildt "Informator o języku programowania Borland C++" (Biblioteka Użytkownika Mikrokomputerów 38 ) Wydawnictwo Nakom (Poznań 1998) Jest trochę gruba - ponad 1200 stron, ale jest nieźle napisana, są przykłady, wszystko dokładnie jest opisane i podzielone tematycznie, więc łatwo jest się z niej uczyć. Zawiera także podstawy języka Jawa.
Co do asemblera, to żeby w nim programować, to trzeba znać zasadę działania procka, który chcesz programować... A po co Ci asembler narazie? No chyba, że masz zamiar programowac jakieś urządzenie oparte na jakims mikrokontrolerze...
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
Sowiasty (v2.0) 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Lut 2004
Posty: 420
Skąd: Koczała
Wysłany: 2004-04-24, 14:41   

Assemblera próbowałem ponieważ chcę w przyszłości (:)) pisać gry komputerowe albo coś podobnego i w książce pt. "Programowanie gier 2D i 3D w Turbo Pascalu" były elementy assembler, ale tylko na rozkazy 16 bitowe (Turbo Pascal obsługuje tylko rejestry np.: AX, BX, ale nie można się dobrać do np.: EAX, EBX itd.) typu mov mul add shl shr sub itp.
W książce znalazły się również instrukcje dla koprocesora. Gościu wprowadzał je przy wyświetlaniu grafiki 3D, bo jak twierdził: "Jeżeli chodzi o gry, to najważniejszy jest FPS (klatki na sekundę). Programowanie nie jest trudne a na dodatek rozwija myślenie bo wszelkie problemy musisz przepyśleć i stosować do nich "zasadę" Cezara: "Dziel i rządź".
_________________
See You in the Future.... or in the past.... // BACK TO THE FUTURE & SILENT HILL SERIES RULEZ...
 
 
 
Maciek_K 


Dołączył: 04 Lut 2004
Posty: 109
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2004-04-25, 04:53   

Co do Asemblera, to w progarmach używa się go do strojenia programów. Z regóły jest tak, że jakaś część kodu powtarza się najczęściej, niewielka część, np 10% i wtedy tą część przepisuje się w asemblerze, żeby działoało to szybciej... reszte zostawia się jak było... najczęściej w C...
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group