John De Lorean miał początkowo wizję samochodu dającego coś około 200 koni mechanicznych, w końcu jednak ustalono, że samochód będzie posiadał 170konny silnik. Jednakże, surowe przepisy dotyczące emisji gazów w Stanach wymuszały zamontowanie takich urządzeń jak konwertory katalityczne zanim pojazd mógłby zostać wprowadzony na rynek amerykański. Chociaż nowe części sprawiły, że samochód mógł być sprzedawany w USA, spowodowały one również znaczny spadek mocy oddawanej, do około 130 koni mechanicznych. Utrata 40 koni mechanicznych mocy poważnie osłabiła działanie DMC-12, co w połączeniu z wymuszonymi zmianami w układzie zawieszenia samochodu sprawiło, że amerykańska wersja była uważana za niespełniającą oczekiwań. Literatura porównawcza De Loreanów podaje, że DMC-12 mógł osiągnąć 0-60 mph (0-96 km/h) w 8.8 s, co byłoby wynikiem dobrym jak na tamte czasy, ale magazyn Road & Track sklasyfikował samochód na 10.5 s. Jednakże, możliwym jest, że fabryczne testy działania maszyny były prowadzone z użyciem wersji europejskiej samochodu, z 170 konnym silnikiem. |